آموزش, استراتژی محتوا, برندینگ و بازاریابی, تکنیک‌های سئو, تولید محتوا, سئو, گوگل, مقالات آموزشی, مقالات و مطالب آموزشی

تولید محتوا چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟

تولید محتوا چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟
 

تولید محتوا چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟

تولید محتوا چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟

در دنیای پررقابت تجارت الکترونیک، داشتن یک فروشگاه آنلاین زیبا و محصولات باکیفیت دیگر کافی نیست. برای اینکه بتوانید در این بازار شلوغ بدرخشید، نیاز به یک ابزار قدرتمند دیگر دارید: تولید محتوا. محتوا نه تنها به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو دیده شوید، بلکه به شما امکان می‌دهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، اعتماد آن‌ها را جلب کنید و در نهایت فروش خود را افزایش دهید. در دنیای امروز، جایی که مشتریان قبل از خرید هر محصولی به صورت آنلاین تحقیق می‌کنند، داشتن یک فروشگاه اینترنتی بدون محتوای باکیفیت مانند داشتن یک ویترین خالی در یک خیابان شلوغ است. مطالعات نشان می‌دهند که بیش از 70 درصد از مشتریان قبل از خرید، به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد محصول مورد نظر خود در اینترنت هستند. تولید محتوا، کلید اصلی جذب این مشتریان و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار است.

 در این مقاله، به شما نشان می‌دهیم که چگونه با تولید محتوای هدفمند و جذاب، می‌توانید فروش خود را افزایش داده و برند خود را در ذهن مشتریان ماندگار کنید و کسب‌وکار خود را به سطح بالاتری ببرید.

 انواع روش‌های تولید محتوا

در بازاریابی محتوا، انتخاب نوع محتوای مناسب برای کسب و کار شما بسیار مهم است. انواع مختلف محتوا می‌توانند به شما کمک کنند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و اهداف بازاریابی خود را تحقق بخشید. در ادامه به بررسی انواع مختلف محتوا و کاربردهای آنها می‌پردازیم.

پست‌های وبلاگ

پست‌های وبلاگ یکی از رایج‌ترین قالب‌های محتوا در وب هستند و برای هر برندی که می‌خواهد در اینترنت حضور داشته باشد ضروری است. آنها یک قالب محتوای متمرکز بر متن هستند که در برآورده کردن هدف جستجوی انواع پرس و جو کارا است، خواه ماهیت اطلاعاتی یا تجاری داشته باشد.

مزایای اصلی وبلاگ‌ها:

  • بهبود سئوی وب سایت با بهینه‌سازی محتوا برای رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی خاص
  • ترغیب سایت‌های دیگر به پیوند به محتوای شما

تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوای ویدئویی

طبق تحقیقات اخیر، 51٪ از متخصصان بازاریابی در سراسر جهان ویدئو را به عنوان بهترین نوع محتوا برای بازدهی و تبدیل می‌دانند. در شبکه‌های اجتماعی، ویدئوها 1200٪ بیشتر از متن و تصاویر ترکیبی تولید و منتشر می‌شوند!

برای تولید محتوای ویدئویی حتماً نیازی نیست به استودیو و تجهیزات فیلم‌برداری دسترسی داشته باشید. می‌توانید محتوای ویدئویی بسیار ساده و کم‌هزینه اما مفید برای کاربران ایجاد کنید. مثلاً نکات آموزشی را به صورت خلاصه در ویدئوهای یک دقیقه‌ای برای اینستاگرام تولید کنید و از همان‌ها در وب سایت خود نیز استفاده کنید.

اینفوگرافیک

یکی دیگر از انواع محبوب قالب محتوا، اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک‌ها در سراسر وب به عنوان مکملی برای یک پست وبلاگ یا به عنوان یک قطعه مستقل از محتوا نمایش داده می‌شوند. این قالب محتوا موثر است زیرا به صورت بصری یک موضوع را توضیح می‌دهد یا از طریق تصاویر روایتی را ایجاد می‌کند.

نکاتی برای ایجاد اینفوگرافیک قابل اشتراک‌گذاری:

  • سعی کنید داستانی را با چیدمان و تصاویر خود بگویید.
  • کپی خود را واضح و مختصر نگه دارید.
  • از یک استعاره یا موضوع برای توضیح یک موضوع استفاده کنید.

محتوای صوتی یا پادکست

پادکست‌ها در حال حاضر به عنوان یک قالب محتوا بسیار پرطرفدار هستند و می‌توانند بازاریابی محتوای شما را با تلاش نسبتاً کم نسبت به نوشتن پست‌های گسترده وبلاگ تقویت کنند. بعلاوه، با توجه به اینکه مخاطب شما چقدر مشغله‌های زیادی دارد ممکن است نتواند متن‌ها و فیلم‌های شما را ببیند اما به فایل‌های صوتی در هنگام کار نیز می‌تواند گوش کند.

مزایای پادکست‌ها:

  • امکان دسترسی آسان به محتوای شما در هر زمان و مکان
  • ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبان از طریق صدای شما
  • تقویت برند شما با ارائه محتوای ارزشمند و مفید

محتوای تعاملی

محتوای تعاملی

محتویات تعاملی نوعی از محتوا هستند که کاربران می‌توانند به صورت دستی با آن تعامل داشته باشند و معمولاً به شکل ماشین حساب، آزمون‌ها، مولدها یا ابزارهای دیگر ارائه می‌شوند. آنها به ویژه برای جذب مخاطب و کمک به برجسته شدن محتوای شما در SERP مفید هستند. ایجاد محتوای تعاملی زمان و منابع زیادی دارد، اما زمانی که به درستی انجام شود، پاداش‌های بزرگی به همراه دارد.

مزایای ایجاد محتوای تعاملی با کیفیت:

  • تعاملی‌ها اغلب مبدل‌های بالایی هستند. آنها کاربران را درگیر می‌کنند و این امر انجام عمل مورد نظر را برای آنها آسان‌تر می‌کند.
  • کپی از آنها دشوار است. هر تیم محتوایی نمی‌تواند چیزی مانند یک ماشین حساب مالی یا مسابقه شخصیتی ایجاد کند. ایجاد یک تعامل پیچیده با تجربه کاربری خوب، شما را از رقبا متمایز می‌کند.
  • تعاملی‌ها مولدهای پیوند غیرفعال قوی هستند. آنها اغلب ابزارهای مفیدی هستند که دیگران به طور طبیعی می‌خواهند به عنوان منبع به آنها پیوند بزنند.

ابزارهای مفید بازاریابی محتوایی

درست مانند یک سرآشپز که ابزارها و لوازم قابل اعتمادی دارد که به آنها کمک می‌کند تا خلاقیت‌های آشپزی بدیع ایجاد کنند، بازاریابان محتوا نیز از ابزارهای مختلفی برای تولید محتوا استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند برای اطلاع از استراتژی‌تان به چیزی نیاز داشته باشید، ابزارهای محتوای متنوعی برای شما وجود دارد. برخی از ابزارهای بازاریابی محتوای مورد علاقه ما را که در دسکتاپ یا نوار بوکمارک تیم ما اصلی هستند، بررسی کنید.

ابزارهای استراتژی محتوا:

  • Ahrefs
  • Moz
  • SEMrush

ابزار طراحی محتوا:

  • Canva
  • Adobe Illustrator
  • Adobe Photoshop
  • Unsplash

ابزار تولید محتوا:

  • SurveyMonkey
  • Hemingway
  • Grammarly

ابزار تولید محتوا

چگونه تولید محتوا نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد؟

رضایت شرکت‌ها از نرخ تبدیلشان در طول 4 سال پیش کاهش پیدا کرده است! بر طبق آمار، تنها 22 درصد از شرکت‌ها از نرخ تبدیل خود راضی هستند.

رسیدن به نرخ تبدیل خوب راه مناسبی برای برگشت سرمایه در بازاریابی می‌باشد و برای موفق شدن باید ابتدا بر روی مفاهیم پایه‌ای کار کنید مانند بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوا.

برای افزایش نرخ تبدیل راه‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  1. برای محتوای خود از مشتریانتان ایده بگیرید. هر بخش از محتوا که در سایت خود قرار می‌دهید باید کاملاً مفید بوده و جوابگوی نیاز کاربر باشد تا بتواند باعث افزایش نرخ تبدیل شود. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، ایجاد محتوایی است که مورد نیاز کاربر می‌باشد. پس مطالبی که کاربرانتان علاقه به خواندنشان دارند را پیدا کنید.

از راه‌های زیر می‌توانید ایده‌هایی برای ایجاد محتوا از مشتریانتان بگیرید:

    • نگاهی به بخش خدمات مشتریان خود بیاندازید و ببینید مشتریان بیشتر راجع به چه مسائلی سؤال پرسیده‌اند. سپس سعی کنید در مورد همان مسائل و مشکلات مطلب ایجاد نمایید.
    • به زمانی که کاربران برای هر پست و مطلب صرف می‌کنند توجه کنید تا بدانید بیشتر بر روی چه مطالبی وقت گذاشته‌اند و چه مطالبی برایشان جذاب‌تر بوده است.
    • هیچگاه نظرات کاربران را در زیر یک مطلب نادیده نگیرید. کاربران گاهی در نظرات خود سؤال‌ها و مشکلاتی را مطرح می‌کنند. پس به آنها توجه کرده و سعی کنید موضوع مطالب بعدی خود را از بین آنها انتخاب نمایید.
    • می‌توانید از کاربرانتان بپرسید. مثلاً اگر راجع به موضوعی خاص مطلب می‌گذارید از کاربرانتان بپرسید که تمایل دارند چه چیزهای دیگری در آن زمینه و فیلد بدانند.
  1. به خوانندگان خود آموزش دهید. برای داشتن نرخ تبدیل بهتر باید فراتر از تکنیک‌هایی که وجود دارند فکر کنید. باید برای کاربران و مشتریانتان محتوای ارزشمند ایجاد کنید. دیگر انباشته کردن کلمات کلیدی در محتوا راه حل خوبی نیست. سعی کنید تجربیات و تخصص خود را در وب سایتتان به اشتراک بگذارید. اگر این کار را انجام دهید کاربرانتان وقت و توجه بیشتری برای شما خواهند گذاشت.
    • کتاب‌های الکترونیکی مفید و سودمند بنویسید و آنها را به صورت رایگان در سایت خود قرار دهید.
    • ویدئوها و مطالب آموزشی ایجاد نمایید.
    • سمینارهای الکترونیکی برگزار کنید.
    • پادکست ایجاد کنید.
    • مطالب طولانی و با کیفیت با محتوای فنی و علمی در زمینه‌های مختلف ایجاد نمایید.
  2. محتوای تعاملی ایجاد کنید. استراتژی تولید محتوای شما باید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد تعامل بین شما و مخاطبین و بازار هدفتان شود. این تعامل می‌تواند به صورت امکان نظردهی، به اشتراک گذاشتن مطلب، دسترسی به شما و باشد.
    • همانطور که در ابتدا گفته شد در پایان مطلبتان سؤالاتی مطرح کنید و از خواننده بخواهید که نظر یا پیشنهاد خود را ارائه کند.
    • به نظرات کاربرانتان پاسخ دهید به این ترتیب آنها را تشویق می‌کنید که بحث و گفتگویی را در مورد موضوع مربوطه شروع کنند.
    • در قسمت درباره نویسنده، راهی برای ارتباط خواننده با خودتان قرار دهید.
    • محتوای باکیفیت و با ایده‌های جدید ایجاد نمایید تا مطمئن شوید که خواننده آن را به اشتراک خواهد گذاشت.
  1. قانون 40/60 را در محتوا رعایت کنید. اکثر افراد زمانی برای بهینه‌سازی محتوای خود نمی‌گذارند و تنها آن را منتشر می‌نمایند. تست کردن محتوا و پاکسازی آن برای افزایش ارزش آن بسیار مهم است. چنانچه محتوایی را تولید می‌کنید و دیگر آن را چک نمی‌کنید در واقع محتوای خود را دور انداخته‌اید.

گاهی اوقات هم افراد زیاده‌روی کرده و برای بهینه‌سازی بارها و بارها محتوا را تغییر می‌دهند که این کار هم خوب نیست و در واقع اتلاف وقت است.

برای جلوگیری از این مسئله روشی وجود دارد به نام تقسیم 40/60. طبق این روش باید 60% زمان خود را صرف تولید محتوا و 40% بقیه را صرف بازبینی و بهینه‌سازی آن نمایید.

  1. از استراتژی 20/80 پیروی نمایید. تنها راه متمایز کردن خودتان ایجاد منابع جامع و با کیفیت بالا می‌باشد. و خبر خوب این است که برای این کار نیازی نیست حجم وسیعی از محتوا تولید کنید. باید مقدار معقولی محتوا ایجاد کرده و بیشترین استفاده را از آن ببرید از طریق تبلیغ کردن آن در تمام پلت‌فرم‌های ممکن. اکثر افراد بیشتر زمان خود را صرف تولید محتوا کرده و زمان کمتری برای تبلیغ آن می‌گذارند. که این کار اشتباه است. شما باید محتوای خود را با روش‌های مختلف تبلیغ کنید و از شبکه‌های اجتماعی و پلت‌فرم‌های دیگر برای تبلیغ آن استفاده نمایید.

طبق نظر بسیاری از کارشناسان بازاریابی، اگر 20% منابع خود را صرف تولید محتوا می‌کنید باید 80% منابع خود را صرف تبلیغ آن نمایید. این همان قانون 20/80 می‌باشد.

اهمیت محتوا در سئو

بدون محتوا، موتورهای جستجو هیچ اطلاعاتی برای فهرست‌بندی صفحات وب‌سایت و در نتیجه رتبه‌بندی آن ندارند. تولید محتوا در استراتژی‌های سئو و کمپین‌های بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی، محتوا به شما کمک می‌کند با انتقال خلاقانه‌تر پیام کسب و کارتان، مخاطبان هدف بیشتری را به صورت موثرتر تحت تأثیر قرار دهید.

تولید محتوای حرفه‌ای و سئوپسند به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو -به ویژه گوگل- دیده شوید و ترافیک یا همان بازدید سایتتان را افزایش دهید. مهم‌تر از آن، محتوا کاربران را تشویق می‌کند تا محصولات یا خدمات شما را بخرند.

چرا محتوا برای سئو اهمیت دارد؟ این موضوع را بارها از زبان دیجیتال مارکترهای معروف دنیا شنیده‌ایم که محتوا برای سئو ضروری است، اما دلیلش این موضوع چیست؟ تولید کنندگان محتوا به درستی می‌دانند که بکارگیری چه تکنیک‌هایی باعث دیده شدن صفحات وب‌سایت توسط گوگل می‌شود. اگر گوگل محتوای یکی از صفحات وب‌سایت شما را خوانا، هدفمند، جذاب و ارزشمند بداند، آن را به دیگر کاربران خود پیشنهاد می‌دهد.

زمانی که کاربر برای گرفتن جواب سوال یا پیدا کردن محصول مورد نیازش وارد گوگل می‌شود و کلمات کلیدی مورد نظر را تایپ می‌کند، گوگل تعدادی از مرتبط‌ترین و معتبرترین صفحات وب‌سایت‌هایی را که توانسته‌اند نیازهای افراد دیگر را برطرف کنند به او نشان می‌دهد. این اتفاق چگونه می‌افتد؟ همکاری میان محتوا و سئو!

تولید محتوا به شما کمک می‌کند با روش‌های کاربردی و تأثیرگذار با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید، اطلاعات مورد نیاز را با ساده‌ترین روش‌های ممکن در اختیارشان قرار دهید و در نهایت آنها را به خدمات و محصولاتتان علاقه‌مند کنید. به عقیده متخصصان بازاریابی دیجیتال و سئو اهمیت تولید محتوا در سئو را نباید دست کم گرفت، زیرا محتوا تفاوت قابل توجهی در کمپین‌های بازاریابی شما به وجود می‌آورد. محتوایی که به درستی تولید شده باشد می‌تواند برند شما را تقویت کند و باعث رشد کسب و کارتان شود، پس منطقی است که اولین توصیه متخصصان سئو تولید محتوای ارزشمند و دست اول باشد.

ارزش محتوای سئو شده در چیست؟ مهم‌ترین دلایلی که محتوای سئو شده را ارزشمند تلقی می‌کنند، این‌ها هستند:

  • سایت‌های معتبر دیگر به صورت داوطلبانه به محتوای صفحات وب‌سایت شما پیوند (لینک) می‌دهند.
  • تعداد فراوانی وب‌سایت با موضوعات بسیار متنوعی می‌توانند با خیال آسوده به محتوای سئو شده وب‌سایت شما پیوند بدهند و نگران کپی رایت و جریمه شدن توسط گوگل نباشند.
  • امکان اشتراک گذاری محتوای سئو شده سایت شما در رسانه‌های مختلف و پر‌طرف‌دار اجتماعی بیشتر خواهد شد.
  • محتوای سئو شده به معنای محتوای کاربرپسند و مفید است. در این وضعیت کاربران عادی شبکه‌ها و پلتفرم‌های مختلف اجتماعی زمان بیشتری را صرف مطالعه محتوای وب‌سایت شما خواهند کرد. این موضوع به گوگل این پیغام را می‌دهد که محتوای شما محتوایی مرتبط و باکیفیت است.
  • تولید محتوا سئو شده موفقیت بازاریابی محتوا را تضمین می‌کند، این موضوع به خوبه خود می‌تواند رتبه وب‌سایت شما را در موتورهای جستجوگر ارتقا دهد.
  • اصلی‌ترین هدف وب‌سایت‌ها دستیابی به ترافیک و در پی آن رتبه بندی ارگانیک است. محتوای سئو شده کاربران فراوانی را به سمت وب‌سایت شما سوق می‌دهد. فراموش نکنید که کاربران اینترنت ترجیح می‌دهند از طریق پیوندهای ارگانیک به سمت سایت‌های دیگر راهنمایی شوند و محتوا سئو شده به عنوان قابل اعتمادترین محتواها شناخته می‌شود.

چگونه محتوای خود را سئو کنید؟

حالا باید روی بخش “فنی” سئو کردن محتوا تمرکز کنید. مهم‌ترین گام‌های سئو کردن محتوا به صورت فنی شامل موارد زیر هستند:

  • برچسب عنوان
  • توضیحات متا
  • نشانی اینترنتی

چگونه برچسب عنوان خود را سئو کنیم؟ زمانی که یک کاربر جستجو را انجام می‌دهد، برچسب عنوان تیتر صفحه اول است که در بالای هر نتیجه می‌بیند. به قسمت هایلایت شده در تصویر زیر نگاهی بیندازید:

چگونه نشانی اینترنتی خود را سئو کنیم؟ ساختار نشانی اینترنتی شما جز دیگری از سئو است که تاثیر غیرمستقیم در رتبه‌بندی‌ها دارد، زیرا می‌تواند عاملی باشد که مشخص می‌کند آیا یک کاربر روی محتوای شما کلیک می‌کند یا خیر. قابل خواندن بودن نشانی اینترنتی، در اینجا بسیار مهم است، زیرا تضمین می‌کند که کاربران تمایلی به انتخاب آدرس های طولانی ندارند.

بنابراین، چرا محتوا برای سئو مهم است؟ پاسخ: چون وقتی که محتوا سئو شد، قابلیت دیده شدنتان توسط کاربران افزایش می‌یابد. و بدون شفافیت و سئو، محتوای شما فقط یکی دیگر از میلیون‌ها مطلب است که هر روز در وب سایت ارسال می‌شوند و کسی آنها را نمی‌خواند. مطالبی که:

  • هیچ‌کس آن را نمی‌بیند.
  • هیچ‌کس آن را به اشتراک نمی‌گذارد.
  • هیچ کس با آن ارتباط برقرار نمی‌کند.

اما وقتی می‌دانید چه کار باید بکنید، این محتوا به راحتی قابل دیدن خواهد شد. گاهی اوقات، تفاوت بین چیزی به اندازه نوشتن محتوای سئو شده، مانند ارائه توصیفات منحصر به فرد برای همه صفحات سایت تان است تا موجب افزایش دیده شدن تان از سمت گوگل شود.

 

 
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها